VAD ÄR ROTARY

Rotary är en Internationell organisation som består av människor, som brinner av att förbättra våra samhällen, och göra livet bättre för människor rumtom i världen.

Rotary är en organisation för samhällsengagerade personer med olika yrkesbakgrund, kön,ålder, religion, och etnisk bakgrund, som gör humanitära insatser för att främja samförstånd, goodwill och fred i världen.

Som rotarian har du tillgång till 1,2 miljoner människor på både lokal, nationell och internationell nivå, med en mängd olika kompetenser, och som delar rotarys grundläggande värderingar. Detta kan nyttjas akut, i arbetet och/eller för att bygga långvariga mänskliga relationer. Som rotarian bidrar du till en positiv och humanitär samhällsutveckling och personlig gemenskap. Du får tillgång till en mängd intressanta föredrag som ger både kunskap och bredare insikter. Du får också tillgång till världens samtliga Rotaryklubber.